Thursday, May 31, 2012

misi beg dan kasut raya crochet!

as-salam

saya baru je order benang dari Indon..benang 100% cotton..oleh kerana colleague ada dekat rembang, maka saya minta penjual benang pos benang ke Rembang, Indonesia aje..kos pos dalam 30 ribu rupiah yang bersamaan dengan  rm10..

if mintak dia pos ke malaysia sangat mahal.tak berbaloi langsung..oleh sebab kawan opis akan balik ke opis minggu depan so takde hal la dia nak tolong bawak balik..lagupun tiket flight company yg tanggung


kali ni saya nak buat beg yang seperti yg impikan..yang macam ni :)

macam ni la rupa beg yang saya nk buat tu..sebenarnya saya da buat 7 keping bunga tu dah..guna benang NONA je..tp tak puas hati sebab berbulu..itu la sebabnya saya order benang dari indon..kt malaysia ni dorang tak buat benang 100% cotton..semuanya aryclic yang mudah berbulu je..huhu..

so untuk diri sendiri saya belikan benang cotton..last week ada beli benang dari kak Aslinda..benang biru mix color..saya da siapkan purse kecik guna benang tu..sgt suka dengan benang tu..tu yg repeat order..saya belum tunjuk purse biru saya tu sebab lom sempat jahit lining dan zip lg..maka tersadai ..lom complete sepenuhnya.

benang yang saya order tu warna kelabu, hitam dan putih..sebabnya tema baju raya kami tahun ni adalah kelabu..so beg yg saya nk buat tu warna kelabu,hitam dan putih..insyaallah benang lebih saya nk buatkan jugak untuk atirah..sama beg dan sama flat shoes.

da simpan da pattern utk flat shoes..ala ala ballerina..impian tu da ada..siap ke tak wallahualam..hope sempat siap..kasut tu sekadar suka2 je..kasut raya lain wajib beli even sy nk crochet sendiri..harus la nk wedges yg meletop utk raya ni..tak dapat la nk crochet wedges kan..melampau benor nnti..

mode: tak sabar nk dapat benang indon tu :)

1 comment:

Aiza said...

Fiszah, mcmana nak join bunga2 tuh yer.sy penah jg nk cuba buat.. tp xreti nak join.. tgk org len buat kemas ajer...