Thursday, April 12, 2012

crocodile sticth: projek 1_part 1

as-salam..

lama tak update blog ni,,so hari ni saja nak muatnaik sekeping gambar..saya join YLM group di FB. cabaran yang dianjurkan adalah siapkan beg guna crocodile sticth..penganjurnya kak AISHAH HELGA..sekiranya menarik pada pandangan judge iaitu hubby kak aisyah, maka pemenangnya akan dapat 2 buku benang import.

maka saya pun meletakkan nama sebagai penyahut cabaran itu..hehhee...cabaran ni bermula tak igat bila..tapi tarikh tutupnya 27 APRIL 2012..rsnya tempoh 1 bulan..maybe start 27 march kot.sebenarnya mmg utk mencabar diri siapkan satu beg untuk diri sendiri..oleh sebab patternya sangat menarik, maka saya buat la sikit2..

part 1 adalah 5 layers..waaa..makan masa oke!bukan sebab susah..alasan lambat adalah tiada masa..huhuhu..balik rumah memang tak sempat crochet..nak melayan atirah, nk masak, kemas rumah...kt opis je la boleh crochet masa mengepam..tu pun siap 1 layer-2 aje..tu yg jadi lama..

tengok album dalam FB tu ramai da yg da siap..rasanya da 8 orang yg da siap..waaaa..jeles okes!

mari tengok part 1 saya


p/s: part 2 da siap..iaitu 19 layers yang da siap..esok if sempat saya upload gambar ye..insyaallah ada 5 part utk beg ni..bajet nk siapkan lining sekali..tp takde mesin jahit T_T..kena cari tailor la klu cmni

4 comments:

Unknown said...

slm.. nice crochet nya.. sy pun baru2 belajar crochet nih.. teringin nk belajar dgn kawan2 yg da expert nih.. :)

Fiszah_pjo said...

hai suri..ehhehe.tq dear..saya pon tak expert mana pon..tp "practice make perfect" is really work.so kena banyak praktis crochet..lama2 sure suri pun pandai//hehe....selamat belajar crochet dear..seni istimewa utk kaum hawa

marinahunny said...

jahit tgn pun blh kut hehehe

Unknown said...

tul2.. skrg advance ckit after kaji2 sendiri..kira2 da faham la nk bc pattern.. selalunya wat jenis tutup2 tv tuh jewk.. skrg da bole ler wat topi ngn baby booties gtu2.. yep,practice make perfect.. !